IN Oeganda - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Ria Sneekes-van Kleef - WaarBenJij.nu IN Oeganda - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Ria Sneekes-van Kleef - WaarBenJij.nu

IN Oeganda

Door: riainoeganda

Blijf op de hoogte en volg Ria

30 April 2012 | Oeganda, Kampala

In Oeganda
Hallo Allemaal,
Eindelijk, ik zit in Oeganda!
Weggebracht naar Schiphol door man en kids, en verrassend mijn zus Git daar aan te treffen, hebben we gezellig met elkaar wat gedronken totdat ik om 10 uur kon inchecken en om 11 uur de lucht in. Na een prima vliegreis verzorgd door de KLM met good food en mooie films werd ik opgewacht op het vliegveld van Entebbe door mijn collega Mariette. Met taxiJames zijn wij naar ons guesthouse, van de ICU organisatie van Sarah en Sander, in Kampala gebracht. Het was inmiddels donker geworden, rond middernacht, dus van de omgeving kon ik jammer genoeg weinig zien tijdens de rit. In het guesthouse werden wij hartelijk ontvangen door de plaatselijke medewerkers. We hebben wat gedronken met hen maar gingen vlot in ons mandje, we waren moe. Voordat we gingen slapen zijn we met een elektrische muggenvanger op muskietenjacht gegaan, zowel in de klamboe als erbuiten.
De volgende dag ben ik met Mariette en Sander naar Jinga gegaan om een ambulance te bekijken en eventueel te gaan kopen. Onderweg keek ik mijn ogen uit naar dit groene Afrikaanse land. De mensen, de huizen, de hutjes, de goede en de minder goede wegen. Ik wist niet wat ik zag! Na twee uur rijden hebben we onze deskundige Wim opgehaald en zijn we in Jinga naar de ambulance gaan kijken. En…we hebben hem gekocht! Een witte Jeepachtige wagen met vierwielaandrijving wat je hard nodig hebt in de bush bush. Ook op de terugweg weer veel indrukken opgedaan. Kampala, een wereldstad maar ozo mistig van de smog afkomstig van oa de uitlaatgassen.
Weer bij het guesthouse aangekomen kregen we een warme maaltijd met heerlijke aardappelpuree, rijst en een prutje bestaande uit sperciebonen, champignons in een pittig knoflooksausje.
Mijn eerste dag in Oeganda zal ik niet snel meer vergeten? Ik hoop dat ik kan slapen met al die indrukken.
Groetjes Ria

  • 30 April 2012 - 16:12

    Peter En Jet Oomes:

    Hoi Ria,

    Wat leuk dat jullie al een ambulance hebben gekocht. Foto's zien er leuk uit.
    Succes daar en groeten aan Marriet.

    pPter en Jet

  • 30 April 2012 - 17:26

    Anneke T:

    Hallo. Ria,
    Wat spannend allemaal,ik ga met veel plezier je verslag volgen,geniet van alles. Groeten aan marriet,
    Anneke

  • 30 April 2012 - 18:06

    Gerjan:

    en dan ben je er.................
    bijzonder hoor Ria!!
    een hele hele goede tijd aldaar!
    liefs gerjan

  • 30 April 2012 - 19:53

    Ellen V D Gulik:

    hoi ria, wat fijn dat je een goede reis hebt gehad. wij ( rina, helma,tanja en ik ) hebben avonddienst en net genoten van je verslag onder het genot van een oranje soes Leve de koningin! Die roze koffer kan dat wel?? vragen wij ons af?? wat een mooie ambulance. doe de groetjes aan jetteketet en tot schrijfs maar weer geniet er van. groetjes van ons vieren uit het zeer drukke mCA ha haha

  • 30 April 2012 - 20:16

    Atie:

    Wat heerlijk om te zien en lezen wat je nu al in 36 uur hebt meegemaakt.
    De opgewondenheid van het onvoorstelbare gezien te hebben is heerlijk om te lezen en dan te weten dat je nog veel meer gaat zien en horen. Wat geweldig om nu ook al de ambulance te kunnen kopen, Het grote geld dat die rijke helpers zomaar meenemen is toch onbegrijpelijk voor hun? Hoe wordt erop gereageerd?
    Geniet maar verdeel je energie ook nog voor meerdere dagen. Groetjes Atie

  • 30 April 2012 - 21:30

    Heleen Schilder:

    Hallo Ria,
    ik zat aan je denken en dacht even kijken of je al wat schrijft en dan lees ik dat de ambulance er ook al is dit is echt leuk, die hebben we toch maar mooi bij elkaar gezongen.

    groetjes Heleen

  • 30 April 2012 - 23:13

    Ria J.:

    Hoi Rietje,
    Echt prachtig om je eerste indrukken te lezen,zie het zo voor me,jij met de twinkeling in je ogen van enthousiasme,kom maar op Oeganda!!!
    Wat mooi dat jij erbij was om 'n ambulance mee uit te kiezen.
    Geniet van alles wat je nu tegen gaat komen samen met Jetje. Doe je haar ook heel veel gr.

  • 30 April 2012 - 23:32

    Ans V H.:

    hoi Ria,
    Wat een avontuur! Spannend hoor!
    Ik volg je op de voet...
    Groetjes, Ans.

  • 01 Mei 2012 - 12:11

    Ellen:

    Wat spannend allemaall. Ik ga je zeker volgen.

  • 01 Mei 2012 - 17:34

    Corina G Neo1:

    Hoi Ria
    En dan ben je er! Onwerkelijk om ook jou daar te zien rondstappen naast Mariette.
    Wat een prachtige ambulance hebben jullie kunnen aanschaffen.
    Ik ga je zeker volgen en genieten van je verslagen.
    Veel succes.
    Groetjes Corina

  • 01 Mei 2012 - 17:39

    Maartje Van Kleef:

    Wauw, wat maak je al veel mee in die korte tijd! Super om te lezen. Heel veel succes en geniet. Ik ga je zeker volgen! Liefs maartje

  • 01 Mei 2012 - 18:46

    Zussie Els:

    Hoi Ria,
    Afrika, geweldig he? Wat zul je genieten van alle indrukken. Nu al zoveel indrukken. Lieve Rie, geniet en do your Job:) vanuit hier volgen we je! Dikke zoen. Els

  • 01 Mei 2012 - 20:23

    Dirk:

    Hoi Ria, leuk nu al, je verslag en de foto's, we verheugen ons al op de volgende!
    Succes met alles waar je mee bezig bent/gaat!!

  • 02 Mei 2012 - 05:07

    Didy:

    Leuk om de foto's te zien! Om 'n beetje te kunnen volgen hoe, waar en wat je zoal bezig houdt in Oeganda...
    Succes en top dat de ambulance er nu is! Groetjes Jan en Didy

  • 02 Mei 2012 - 17:02

    Agaath:

    Hoi Ria wat geweldig dat de ambulance er al is, ik zie dat blije koppie al voor me yes die hebben we.
    Prachtig om je verslag te lezen kijk al uit naar de volgende,rietje geniet van alles en denk ook een beetje om jezelf, Groetjes Agaath

  • 02 Mei 2012 - 19:02

    Gerda,Nico,Marit,Tim:

    Hai Ria! Wat leuk om je zo te kunnen volgen. Goed dat je de ambulance gekocht heb, wat een mooie wagen om te zien! Heel gaaf met de foto's erbij! Geniet ervan,
    Groetjes van ons!!

  • 02 Mei 2012 - 19:19

    Miekie En Jaap:

    he lieve schoonzus wat snel al een resultaat met de ambulance jeep.
    geweldig hoor , leve Langedijk!


  • 03 Mei 2012 - 15:25

    Mama En Anneke:

    We zitten hier bij mama en we zijn een berichtje voor jou aan het maken.

    Lieve Ria, wat een succes, nu al een ambulance. Ik hoop dat alles zo goed blijft gaan. Wat een leuke foto's. Zo hebben wij enig idee waar jij zit. Zorg goed voor jezelf en geniet ook van dit avontuur. Met mij gaat alles goed. Heel veel groeten en een dikke kus van Moeder Riet.

    Hoi zus,
    Wat geweldig allemaal. Het is heel leuk om jouw verhaal te lezen. Ben benieuwd naar je volgende belevenissen.
    Groetjes JeZussie Anneke

  • 05 Mei 2012 - 10:12

    Trudi En Mama:

    hallo lieve ria!
    we hebben genoten van jouw verslagen. zo hebben we een goed beeld van jouw werk daar. het lijkt soms wel vakantie. moet je daar ook werk doen? geniet maar lekker dat hoort er ook bij.
    dikke kus en groeten van ons.

  • 09 Mei 2012 - 16:57

    Ria Beentjes:

    Hoi Ria, leuk je verslagen te lezen en fijn te weten dat het goed gaat. Op het koor zijn druk aan het repeteren voor Hoogwoud en missen je natuurlijk! Wij wensen jou allemaal heel veel succes toe en een onvergetelijke tijd toe in Oeganda en jullie prachtige projeckt!

Verslag uit: Oeganda, Kampala

Ria

Een droom komt uit!

Actief sinds 27 Feb. 2012
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 27691

Voorgaande reizen:

28 April 2012 - 02 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: